הונחה אבן פינה לשדה הסולארי הגדול בישראל

    משה וייס | צילום: ויקיפדיה No Comments on הונחה אבן פינה לשדה הסולארי הגדול בישראל
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנאי מזג האוויר באזור 'אשלים' שבנגב הם מהגרועים בארץ, חום איום שורר שם ברוב שעות היום והלילה, ושמש ישירה תחייב אותך להישאר בלבוש מינימאלי ומשקפי שמש – מאחר והאור באיזור בוהק מכדי לראות אפילו את האדם שעומד לצדך מבלי להסתנוור. אלו תנאי מזג האוויר עליהם בירך שר האנרגיה, יובל שטייניץ, בנאום הברכה שלו בהנחת אבן הפינה. "מזל שמזג האוויר הוא כמו שהוא", אמר שטייניץ. "אחרת כל המשקיעים מחו"ל שהגיעו היו מפקפקים בהחלטה שלהם".

    פרויקט מגלים החל בדצמבר 2012, כשחברת מגלים, חברת זיכיון בשיטת BOT בבעלות קרן נוי (49.9%), ברייטסורס (25.05%), ואלסטום (25.05%), זכתה במכרז של מדינת ישראל לבנייה, תכנון, מימון וההפעלה של תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים, כך מדווח אתר 'תשתיות'.

    על פי המכרז, התחנה צפוייה להפיק עם הקמתה 121 מגה-וואט, כמות אנרגיה שתספק לרשת החשמל 320 ג'יגה-וואט בשנה. עלויות הפרויקט בסדר גודל של יותר מ-3 מיליארד שקל, כש-80% מהמימון גויס על ידי קבוצת בנקאות ישראלית בראשות בנק הפועלים והבנק האירופי להשקעות. כאשר יושלם הפרויקט, לקראת סוף שנת 2017, מתקן האנרגיה ב-Plot B באשלים יהיה בין הגדולים מסוגו בעולם.

    מתחם האנרגיה הסולארית באשלים, הכולל שני מיזמים תרמו-סולאריים ומיזם פוטו-וולאטי, יפיקו כמעט 300 מגה-וואט של חשמל, שדרוג שאפתני לרשת החשמל באנרגיה נקייה של ישראל, שתחילתו בתהליך מכרז פומבי שנערך בשנת 2008. בסך הכל, מתקנים אלו באשלים צפויים לייצר כ-2% מכושר ייצור החשמל של ישראל, ויסייעו למדינה להגיע למטרות שהציבה לעצמה לספק 10% מייצור החשמל של ישראל ממקורות אנרגיה מתחדשים עד לשנת 2020.

    מתקן Plot B באשלים של מגלים נבנה על ידי קונסורציום בראשות אלסטום, מובילה עולמית בייצור חשמל היושבת בצרפת, ויפעל בטכנולוגיית המגדל הסולארי החדשני של חברת ברייטסורס, שפותח כמקור לאנרגיה מתחדשת, יציבה, אמינה ואחראית, בהשוואה למקורות אנרגיה מתחדשים אחרים הזמינים בשוק. מאפיינים ייחודיים של המתקן כוללים את מגדל השמש בגובה 250 מטרים העומד במרכזו של שדה בשטח של 3.15 קמ"ר, המכוסה ביותר מ-50,000 הליוסטטים (מראות) העוקבים אחר השמש על פני שטח מצטבר של מעל 1 מיליון מטרים רבועים.

    מעבר ליעדי האנרגיה הנקייה, מתקן Plot B באשלים יענה גם על המטרה המוצהרת של מדינת ישראל להפריח את השממה הכלכלית באזור הנגב, ויעסיק יותר מ1,000 מהנדסים, טכנאים, עובדי הקמה ושירותי תמיכה. במהלך 25 שנות הפעילות המתוכננת למגלים, ובאמצעות קבלן התפעול והתחזוקה – יועסקו בו באופן קבוע 45 אנשי צוות מיומנים.



    0 תגובות